|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9289 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Każdego roku szkolnego otrzęsiny internackie stają się szczególnym wydarzeniem. Inspiracje i pomysły do imprezy są autorstwa starszych mieszkańców, którzy z zaangażowaniem bawią się z młodszymi koleżankami i kolegami. Uroczystość mocno integruje całą społeczność internatu, pozwala zaadaptować się do nowego otoczenia i bezboleśnie przejść inicjację do internackiej braci...
SCENARIUSZ IMPREZY OTRZĘSINOWEJ PIERWSZOKLASISTÓW
Uroczyste OTRZ ĘSINY KOTÓW poprzedzają ogłoszone dwa konkursy:
- Konkurs na najciekawsze przebranie otrzęsinowe Kota
- Konkurs na najzabawniejszy program artystyczny pierwszoklasistów danej grupy oraz
- Plebiscyt na Najmilszego/Najmilszą Pierwszoklasistkę Internatu ZS Nr 23 w roku szkolnym 2005/2006.
- Powitanie uczestników imprezy przez prowadzącego, zaproszenie do wspólnej zabawy.
Koty na wejście otrzymują pieczątkę na czole lub ręku stemplem ziemniaczanym o napisie KOT. (Proponuję do pieczętowania użyć farby plakatowe, łatwo zmywalne w porównaniu z tuszem czy markerami, których ciężko usunąć nawet po kilku dniach)
- Powołanie jury.
- Rozstrzygnięcie konkursu na najciekawsze przebranie pierwszoklasisty
- Prezentacja programów artystycznych przygotowanych wcześniej przez młodzież klas pierwszych z poszczególnych grup Uczniowie zostali zachęceni do przygotowania krótkich programów artystycznych na dowolny temat (skecz, piosenka, wiersz)
- Rozstrzygnięcie plebiscytu na "Najmilszego/Najmilszą pierwszoklasistkę Internatu Zespołu Szkół Nr 23 Wręczenie dyplomów, udekorowanie zwycięzców szarfami.
- CZĘŚĆ KONKURSOWA- w konkursach biorą udział reprezentanci klas pierwszych poszczególnych grup
Konkurs I- "Napisz bez użycia rąk imię i nazwisko wychowawcy swojej grupy". Jury ocenia znajomość estetykę napisu oraz jego czytelność.
Konkurs II- Taniec z balonem, młodzież tańczy w parach do przygotowanego wcześniej podkładu muzycznego. Jury ocenia technikę tańca. Upadek balona na podłogę powoduje zakończenie uczestnictwa w konkurencji.
Konkurs III-Przeczytaj poprawnie tekst: "Wyrewolwerowany rewolwerowiec wyrewolwerował się na rewolwerowej górze"/"W czasie suszy szosa sucha"
- Krótki występ artystyczno-muzyczny uczennicy klasy II- Olgi Targosz i Justyny Gumiennej (duet wokalno-skrzypcowy).
- Quiz- reprezentanci grup odpowiadają na wylosowane pytania, jury ocenia poprawność i błyskotliwość odpowiedzi:
- Dlaczego bocian stoi na jednej nodze?
- Jakie drzewo jest najstarsze w lesie?
- Pod jakim krzakiem śpi zając, gdy pada deszcz?
- Wyspa na A?
- Jakich kamieni jest najwięcej w wodzie?
- W czterech kątach pokoju siedzi kot, na ogonie kota siedzi kot, Naprzeciwko każdego kota siedzi kot. Ile kotów jest w pokoju?
- Ślubowanie Kotów. Przyjęcie pierwszoklasistów do Braci Internackiej.
Wszyscy pierwszoklasiści klękają i powtarzają słowa przysięgi. Kierownik Internatu dekoruje młodzież medalem "Pierwsze koty za płoty"(medale przygotowują wcześniej uczniowie starszych klas.
Teks ślubowania:
"My Koty Łaciate przysięgamy na mamę i tatę oraz na Bolka i Lolka, że obca nam będzie swawolka. W związku z tym ślubujemy:
- nie uciekać przed Panią Kierownik, gdy przed oblicze swe woła.
- Miłować wychowawcę swego, jak siebie samego
- Na widok maturzysty oddawać ukłon uroczysty.
- Na stołówce zupkę mleczną spożywać i cicho się zachowywać.
- Dbać o higienę każdego wieczora, lecz nie po dziesiątej , bo to nie pora.
- Na nauce własnej pilnie się uczyć i na ploteczki już się nie włóczyć.
- O 22.00 uzębienie wyszczotkować, paciorek zmówić i do wyrka startować.
- Do szkółki pilnie uczęszczać i wiedzę swą zagęszczać.
- Upragnioną kolacje spożywać punktualnie o 19.00
- Powyższych przykazań przestrzegać sumiennie, gdyż są niepodważalne i święte!"
- Pożegnanie grona pedagogicznego, uczestników spotkania i publiczności.
PODSUMOWANIE Celem imprezy była integracja wychowanków i rozwój ich twórczej inwencji. W czasie uroczystości młodzież miała możliwość zaprezentowania swoich umiejętności muzyczno-wokalnych, inwencji twórczej, błyskotliwości umysłu, a przede wszystkim była to propozycja pożytecznego i rozwijającego spędzenia czasu wolnego. Wychowankowie chętnie wzięli udział w imprezie, jak i sporządzaniu jej dokumentacji do kroniki internackiej. Czas spędzony w gronie rówieśników sprzyjał głębszemu poznaniu, budowaniu poczucia własnej wartości oraz zaspokajał potrzebę przynależności do grupy rówieśniczej, która na tym etapie rozwoju młodego człowieka jest najważniejszą grupą odniesienia,. W tym wypadku tą kreującą właściwe postawy oraz promującą wartości twórcze i humanistyczne. Cele założone na początku uroczystości zostały w pełni osiągnięte. Opracowała: Marta Mazepa-pedagog szkolny
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|